Bristol & Banksy

12 juli 2018 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 10 juli hadden we een dagje Bristol. Het begin goed. Aan de eerste beste parkeerwachter vroegen wij of Bristol bewaakte fietsenstallingen had. De man wist het niet en verwees ons naar een fietsenzaak in Bristol die,ons verder kon helpen. En ja hoor. Vrij snel zagen we een grote fietsen zaak Mud Dock, met daarboven een café (espresso!). Voor 2 pound per fiets kon de fiets binnen staan in de zaak (hoera). Boven heerlijke espessro en cake genuttigd. We zaten dichtbij het startpunt van onze wandeling door Bristol. Alles,stond in het teken van de (wereldberoemde)!straatrekenaar Banksy, afkomstige uit Bristol. Het eerst werk in de M Shed. Zijn laatste werk (zie foto) had Banksy gemaakt in het oude havendeel. Zoals hij bijna altijd,doet, verwerkt hij onderdelen van gebouwen in zijn tekeningen. Door onze speurtocht op zoek naar Banksy, hebben we gekijk een mooie kijk op Bristol gekregen. Een hippe stad, waar de oude haven de stad Bristol nieuw leven heeft gegeven. En Banksy ons met andere ogen naar zijn stad laat kijken.