Bergwandelen met de fiets

24 juli 2018

Halverwege één van de beklimmingen op de fiets door het prachtige heuvelachtigegebied Lancastershire, met het weidse uitzicht, met de lange stijgende pad in het vooruitzicht, de de berg in de wolken, met af en toe regen, dan weer zon en warm, vooral tijdens het stijgen, de stilte, de ruimte, het afzien, de top willen halen...tijdens het fietsen dacht ik aan onze vele bergwandelingen met de kinderen. Ieder in zijn/haar eigen tempo naar boven. Genoeg drinken. Het blije gevoel als we bovenop een top staan. Dan de afdaling. Lastig en soms gevaarlijk. Terwijl mijn gedachten tijdens het fietsen door het Engelse landschap afdwalen naar het Alpenlandschap, hoor ik Carla tegen me zeggen 'het is net bergwandelen met de fiets'.  Ja, dat is het! Dat roept het heerlijke gevoel inderdaad op. Bergwandelen met de fiets. En op de kleine boerencamping in Bentham, genieten wij beiden van een dagje afzien in de bergen. Met de tent op het gras met uitzicht op de heuvels, dan verdwijnt elk pijntje en zijn we dolgelukkig. Zo simpel kan het leven zijn. Je gaat naar boven en dan weer naar beneden.